Fortsätt till huvudinnehåll
Hejsan! I helgen var jag hos min kompis på födelsedagsfest. Grattis till henne. Många av hennes släktingar kom. En som kom var jättestor nu. Förra gången jag såg henne var hon runt 6 år. Nu var hon 18, så det var längesen. Min kompis farmor frågade om jag visste hennes namn. Jag bara skakade på huvudet för jag har alltid kallat henne för baba. Det är farmor/mormor på deras språk. Hennes familj och släkt är mycket pratglada. Dom var blandade. Några svenskar och några från det andra landet. Jag såg mycket likhet i hennes familj. Hennes mamma är mycket lik sin syster. Hennes bröder är mycket lika varandra. Jaa mycket likhet. Men min kompis är inte lik någon annan. Hon är bara sig själv. Av mig fick hon en plånbok från Spanien. Den ser ut som en sköldpadda. Hon älskar ju sköldpaddor. Mamma och pappa gav henne ett presentkort på Coop forum. Så hon kan köpa mat. Hon har börjat plugga i Skövde. Så det var bra. Snart ska jag byta gips. Men på ett annat sjukhus än där jag fick gipset. Av samma läkare. Hon är duktig. Jag minns inget från efter operationen, när jag var nyvaken. Då säger mamma att jag tittade på henne som att jag inte kände igen henne. Men jag minns inget av det. Nu har jag stekt bananer. Hoppas dom är goda. Kramar

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Nu har jag bara mamma kvar. Pappa har somnat in. Kan ni berätta hur man gråter utan tårar? Det kommer inga tårar längre. Men jag har känslan kvar. Pappa skulle i år bli 68 år. Så han blev 67,5 år gammal. Jag saknar honom mycket </3
Hejsan! Nu är min faster Ann här. Hon har varit här i 5 dagar och ska åka hem idag. Vi har varit på backaplan och frölunda torg i helgen. Jag har köpt mycket. Nya skor, ett linne, målarfärg att måla på kläder med, ny nässpray, yoghurt, en ny papperskorg, en ny deo. Det kanske är mer. Snart kommer Thomas ut med sushi. Mmm jag älskar sushi. Med avokado och lax. Det kommer att bli gott. Han har med sig Karin och Ellis. Hon har inte blivit så gammal än så hon kan titta på allt hon är nyfiken på. Som Alvin. Haha när han har varit här är mamma alltid trött. Nu, om jag hinner, ska jag måla. På mitt linne. Det ska vara ett linne med en groda på och så ska det stå MOS. Mitt favoritdjur och mitt smeknamn. Hoppas den blir bra. Imorgon ska jag baka. Cupcakes efter mitt kladdkakerecept. Chokladmuffins med vit chokladglasyr. Vi får se om det blir gott. Kramiz
Hej alla! I veckan ska jag börja passen på Eriksberg. Där jobbar en av mina gamla arbetsterapeuter. Jag ska ha gångpass och handpass där. Men inte på silversmidet. Det har jag fortfarande på Dalheimers. Där håller jag nu på med något hemligt. Hähä nu blev ni nyfikna, va? Jag berättar efter mammas födelsedag. Hähä det är en present till henne. *Gnider händerna mot varann.* Igår gjorde jag soppa och kaka. Det blev gott. Soppan är jordärtskockssoppa. Det är lite vitt vin i. Sen gjorde jag kardemummakaka. Jag hade mycket kardemumma i. Det står 2 tsk kardemumma, men jag höftade. Jag brukar alltid göra det med kryddor. Ska man helt följa receptet så blir det fel. Men igår, när smeten var klar, tog Anders 2 skedar och tyckte att det var onödigt att baka den. Han tyckte att vi skulle ha kvar den som smet, och äta upp den som smet. Tokigt! Idag, om jag hinner, ska jag göra en annan kaka. En kladdkaka med rom i. Eller så ska jag göra en annan soppa. Rostad paprikasoppa. Jag har gjort det en gån